Ook de leerlingen die niet meekonden op de internationale werkweek doen leerzame en leuke ervaringen op. Samen met een aantal enthousiaste docenten zijn zij maandag 13 mei met de op fiets op pad gegaan door Amsterdam.  De fietstocht voerde langs een aantal markante woonwijken in Noord, Centrum en West naar het Van Eesterenmuseum bij de Sloterplas.

Onderweg werd bij museum het Schip de modelwoning en het Postkantoor bezocht. Dit zijn beroemde voorbeelden van ‘ de Amsterdamse School’. Hierna zijn we verder gefietst naar de recentere Amsterdamse staduitbreidingen in West. Bij het van Eesterenmuseum is de tentoonstelling en de modelwoning bezocht.

En leerzame en vooral erg leuke dag! Alle begeleiders en leerlingen bedankt voor hun inzet. We zijn de medewerkers van Damstede lyceum, Museum het Schip en het Van Eesterenmuseum, die deze dag mogelijk hebben gemaakt, dankbaar.