Bij het bepalen van de overgang wordt gekeken naar: rapportcijfers, dit is het cijfer van rapport 4 afgerond op 1 decimaal en eindcijfers, dit is het cijfer van rapport 4 afgerond op een geheel getal.
Voor de onderbouw zijn de kernvakken:
- Nederlands
- Wiskunde
- Engels
A-vakken
- Frans
- Geschiedenis
- Aardrijkskunde
- Biologie
- Duits
- Science
- Economie
- Scheikunde
- Natuurkunde
B-vakken
- BEVO
- LO
- O&O
DOUBLEREN (BLIJVEN ZITTEN)
Tweemaal doubleren in hetzelfde leerjaar als doubleren in twee opeenvolgende leerjaren is niet toegestaan.
Naast de regel zoals hierboven is beschreven, wordt dou-bleren niet geadviseerd omdat dit zelden leidt tot een ver-beterd perspectief voor het verloop van de schoolcarriere. Een leerling mag alleen doubleren als de eindvergadering vaststelt dat het passend is en een reëel perspectief biedt.
UITZONDERINGEN
De schoolleiding heeft, in samenspraak met de zorgcoordi-nator en de eindvergadering als klankbord, de mogelijkheid om af te wijken van de overgangsnorm.

OVERGANGSNORMEN
“De docenten, die spelen natuurlijk een hele belangrijke rol. Ik vind dat ze gewoon op een hele goede manier uitleg geven. Fijn.”
Lina

